Sunday, May 9, 2010

Kisah Lipat Kain




Semalam, 9 Mei 2010, aku berada di Pahang. Aku tahu semalam merupakan Mother's Day. So semua mothers in the world celebreated their day. Tapi ada je yang tak celebrate. Mungkin anak-anak tinggal jauh di bandar, ada juga anaknya baru berusia beberapa bulan, ada juga anak yang sudah melupakan hari tersebut.
mka wish mama petang semalam. Agak lewat tapi atleast mka ingat jugak kat mama.



mka : Happy Mother's Day mama. We love you ^_^
mama : Thank you.




mama mka bakal menyambut ulang tahun kelahiran ke 52 pada Jun depan. mesti mama happy sebab menjelang birthday mama nanti, mama bakal mendapat seorang menantu buat pertama kalinya. mka rasa that's the greatest present in her life. Hadiah buat mama.


mka dengan mama memang rapat berbanding abah. kalau mama call atleast mesti bergayut setengah jam. tapi kalau abah call tak sampai seminit pun heheheh. mama best sebab pandai masak walaupun lately mka pulak yang ajar resepi2 baru kat mama.


mama mka seorang yang protective. kalau anak2 dia buat salah nanti mama akan back up bila abah tanya. kalau nak duit mama juga lah yang jadi orang tengah antara kami dan abah. Walhal abah yang nak bagi duit tu kan tapi kami tak berani nak minta direct kat abah.


mka memang mewarisi hobi mama which is "lipat kain". berbanding abang yang suka basuh pinggan tapi mka lebih enjoy melipat kain. satu lagi mama mka memang suka gardening. Dekat halaman rumah tu memang penuh dengan pokok2 yang mama tanam. kalau sesapa datang rumah mesti isterinya si pulan tu nak minta benih pokok kat mama.


mama tak akan decide untuk beli kain kat store selagi mka tak approve. kalau mama dah suka dengan design kain dia akan tanya abah. Then abah pulak akan tanya mka. Adik2 mka memang dah lali dengan situation tu. Muka diorang yang memberontak penuh sebab tak suka masuk kedai kain.


mka akan sentiasa sayang mama dan mka dah berjanji dengan mama nak membantu family bila mka dah bekerja nanti. InsyaAllah... mka berterima kasih yang paling banyak sebab mama telah banyak berkorban untuk mka yang degil dan cerewet ne. mka doakan agar mama sentiasa sihat dan happy sokmo. mka sayang mama ^_^


Regards,


mka