Tuesday, January 11, 2011

KISAH CAWAN CAMPBELL'S

Setahun yang lepas. Penuh kekusutan. Putus cinta, dompet hilang, kereta kena pecah, handphone hilang, accident kereta dan hilang kawan.


Dua perkataan terakhir. Hilang kawan. Ada yang tinggalkan tangga menara dan ada yang mencuka. Puncanya ialah cawan campbell's.


Suatu pagi yang suram, tahun lepas. Aku log on FB. Terbaca satu status Mister Blur. Dia merungut. Seseorang telah menggunakan cawan campbell's nya sehari sebelum dan meletakkan sos cucur udang.


Namun. sesorang itu terlupa benar untuk cuci semula. Terlupa sungguh. Mister Blur marah benar. Ramai yang berada di belakang Mister Blur. Seratus peratus sokongan.


Seseorang yang terlupa itu. Pemilik Daerah Kisah Si Pelupa. Dia tercengang sedetik. Kenapa Mister Blur tak bagitau direct je? Kenapa perlu di postkan di FB? tanya dia sendiri.


This is not a man's thing bro.
tambah dia lagi. Sorang2 bertafakur. Bagaimana nak berhadapan dengan Mister Blur lepas ne?


Setahun yang lepas. Penuh kekusutan. Putus cinta, dompet hilang, kereta kena pecah, handphone hilang, accident kereta dan hilang kawan.


Bila pejam mata. Semua kenangan dengan Mister Blur meresap semula. Dia dan Mister Blur baik dan rapit.

Lunch, makan rojak yang tak sure status halal, mengeteh, nyanyi secara kuat-kuat di kotak merah dan bintang, kembara sepi ke lurah senyum, presentation, berlakon accident minum2 air setan dan sungguh banyak.


Konti radio itu. Dibangunkan sama2 untuk kemasyuran. Diperah otak2 bersama untuk hamilkan idea yang kritis. Kemudian lahirkan idea2 itu. Realisasikan impian.


Memang gemilang. Boom boom boom (bayangkan bunga api malam new year) heh! Hatta duduk semeja. untuk cerita2 geng kongsi gelap. Mister Blur sangat tak cinta. Si juri pergi kelas orang itu.


Kini, dia sedang mencari. mencari solusi dan konklusi. Untuk berdamai mesra. Ukhwah Fillah. Iaithu... heh! Serius dia tak suka begini. Hanya secawan campbell's. Kenapa nak besarkan menjadi jug ikea?


Menemui Mister Blur, dia (seseorang yang terlupa benar cuci cawan campbell's) minta maaf dan memaafkan. Demi Ukhwah, friendship dan kerja. Apa yang penting? bukan kerjasama (lol).


Apa yang penting? Toleransi dan komunikasi. Terima kasih. Sahabat2 sekelian. Tolong ingatkan dia. Kisah dia dengan Mister Blur.



:)