Wednesday, January 12, 2011

KISAH KUALI ITALI

Lepas kerja. Rutin biasa. Makan malam sebelum pulang. Hempaskan badan di atas tilam Vonoz.


Lewat ini. Aku sungguh segan (malas). Nak menunggang Twin-Camp. Dah berapa hari Twin-Camp rehat panjang.


Bukan itu yang aku nak bingkaikan di Daerah ini.


Kisah 1

Semalam pergi kubur dengan Perodua Avanza Cik Jula Juli. Kepingan nak jamah laicikang kat kubur. Dah lama benar.


Cik Wati pulak nak makan Tomyam. Jadi gadis Thai di kubur itu memegang pena.


Cik Wati: Bihun Tomyam satu! Tapi dalam tomyam tu letak apa ye?

Gadis Thai : Ada serai, bawang, bla bla bla...(muka yakin!)

Cik Wati: Bukan, bukan! Maksudnya ada daging ke udang ke bla bla... (muka tak puas hati)

Pedoman: Cakap biar terang. Biar cerah!


Kisah 2

Semalam aku keudara dengan cik Jula Juli. Sampai kesayup sebelum jarum jam berhimpun. Penat. Sebab minum laicikang je. Di kubur.


Perut sudah berlagu "Bila Resah". Memang resah gelisah. Perodua Avanza dipacu laju oleh Wak Asmara. Kami menuju ke Mc'D Taman Melati.


Prosperity Ayam. Jamahan aku buat makan malam yang senja. Tersentak bila Cik Jula Juli bertanya. Disulam hiruk pikuk Gusti seluar pantai di tivi.

Cik JJ: Kenapa ramai sangat orang study kat sini yea? (Muka kehairanan)

Aku: Hah? Apa? orang Itali? (Pusing kepala dan check. Ramai sangat ke orang Itali kat sini)

Cik JJ: (Ketawa, gelak anak setan).

Aku: (Muka hairan kuasa dua. Pertama hairan dengan orang Itali. Kedua hairan melihat dia ketawa)

Cik JJ: Aku cakap, kenapa... ramai... sangat... orang... study... kat sini. (Ketawa kecil)

Aku: (tutup muka dengan kotak prosperity. Malu besar)Ceh.


Pedoman: Besarkan telinga. Sebesar kuali.




:)