Tuesday, January 4, 2011

KISAH PENGHUTANG PEMIUTANG

Hati ne tak selalu senang bila makin bergelora. Macam2 penyebab kalau hati tak senang. Cinta antara yang atas tapi kali ne cinta diposisi yang kebawah. Duit menjadi juara hati tak senang.


Dulu bila aku senang, aku tak pernah ada segelumit perasaan untuk mengabaikan mereka yang memerlukan. Walaupun tak semua, tapi aku akan menghulurkan semampu boleh. Sebagai pinjaman sementara mereka akan senang. Akulah PEMIUTANG yang berjaya kala itu.


Namun kini, bila aku cuba menjejaki penghutang2 dulu, semuanya manabur sejuta janji namun tiada yang tertunai. Kecewa akan sikap kalian yang tidak memikirkan tentang aku.


Ya, mungkin mereka kata aku kaya. Itu dulu, sewaktu dulu. Tidak kini. Hampir lama aku berdiam, bg peluang pada kalian untuk mengumpul duit dan membayar balik duit itu.


Yang bernama Kamu, berhutang 1500 ringgit pada tahun 2008, yang bernama Dia pulak berhutang 600 ringgit pada 2010. Aduh betapa baiknya hati ini, kebelakangan ini. Kata Remy, "Marah kau dah hilang sekarang"...


Bila ditanya bila nak bayar, macam2 lah alasannya... mengantuk dengan perangai manusia, baik aku tidur seminggu tak bangun2. Tak payah makan tak payah berbelanja.


Hati2 kalian, tolong berdoa, moga loan PTPTN masuk lebih awal daripada jangkaan asal.


Tolong yea :)