Thursday, December 30, 2010

KISAH SEDEKAD

Rupanya hari ne is the last day of this year and this decade. Time is really flying fast. Memang sedar tapi tak sangka.

2000 - merupakan tahun kedua aku di Maktab, tingkatan 2.

2001 - Tahun yang menjelmanya cinta pertama. Aku duduki PMR disini.

2002 - Sejarah tercatat, aku bertukar sekolah ke SMK Tunku Abd. Malik, Alor Setar. Pertama kali jadi pengawas seumur hidup. Family pindah ke Bukit Kayu Hitam dan aku tinggal dengan tok dan wan di kampung.

2003 - Dilantik sebagai Penolong Ketua Pelajar. Aku duduki SPM disini. Tok sebelah Abah meninggalkan kami buat selamanya.

2004 - Pertama kali berpisah dengan Mama, Abah dan adik2, aku berhijrah ke Terengganu untuk sambung belajar. Namun aku berhijrah sekali lagi ke PJ masuk MCIIUM. Munculnya Remy.

2005 - Pertama kali kenal erti sedih yang teramat. Munculnya Hafiq, Syahril dan Zaidi.

2006 - Wan (atuk) telah meninggalkan kami buat selamanya.tahun paling berduka. Ulang tahun aku ke-20. Sambung degree di IIUM.

2007 - Cinta kedua dan terulung. Tahun yang membawa aku kejalan yang leka.

2008 - Jalan leka sampai ke penghujung. Disini aku temui kegagalan hidup.

2009 - Tahun kebangkitan disebalik kesesakan hidup. Tiada lagi cinta. Munculnya Alawiah, Rosilawati, Aisyah dan Syafiqah.

2010 - Disini aku menuai hasil kebangkitan daripada kegagalan. Tahun aku habiskan degree. Mendapat ahli keluarga baru tatkala abang berkahwin dengan kakak ipar.



Hari paling SEDIH - 15 April 2006 Wan pergi buat selamanya.

Hari paling GEMBIRA - 15 September 2007 Cinta terulung.

LELAKI SeDEKAD - Azam Yahya, Naim Mahir, Remy Rosslan, Syahril Ibrahim, Hafiq Hasan Basri & Zaidi Zakara.

WANITA SeDEKAD - Alawiah Junaidi, Rosilawati Zuber, Syafiq Gawus, Aisyah Rais, Shuhada Jamaludin.




Ini je agaknya yang aku ingat. Nanti kalau ada yang terlupa aku tambah. Tak serancak mana pun dekad ne.

Namun inilah yang paling bahagia tatkala aku berginjak daripada kanak2 ke alam remaja di permulaannya, dan kini melangkah ke alam dewasa.

Harapan dekad seterusnya, agar hidup aku dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki oleh Allah, dengan kerja yang bagus, hati yang tenteram, kesihatan yang baik dan keluarga yang bahagia.

Aku yakin didalam dekad seterusnya, jodoh aku akan menyeru, mungkin hadirnya cahaya mata, dan kami akan mengelilingi dunia bersama-sama.





Selamat tahun baru, dekad baru dan umur baru semua.

Inilah yang terakhir, untuk dekad ini.



Khairy Amry,

Love you so much.



(",)