Sunday, January 23, 2011

KISAH SITI SAIDA, TUKANG URUT DI BINTANG

Tepat 5.55 pagi. alarm di handphone berdering riak. Terpaksa bangun untuk hari Ahad yang tergantung.

Dalam samar-samar kelam meredah hutan batu kota lumpur yang semakin mencucuk langit. Langkah kanan dimulakan. masuk ke tempat yang banyak bintang.

Pengalaman baru yang harus direntas. Macam ragam aku tengok. yang menarik pasti digam dalam minda. elak dari menjadi pelupa.

Aku menyapa "Siti Saida" yang bernama Ling Ling. Sebijik kot. Tak tumpah. aku suruh dia google.

Aku berkenalan dengan "Devil" yang bercakap laju. walau kerjanya dihurung pak-pak dan mak-mak arab. tapi jiwanya masih kental. bukan saja laju berkata-kata. jalan pun macam lipas kudung.

Tak lupa yang meneka umur aku. 20 or 21 i guess? aku senyum lebar sampai punggung. terima kasih you :D

Sepanjang hari. berjalan di lantai. di jalanan. didalam train. dengan ketinggian 1 inci lebih daripada biasa.

Memang macam kayu. hampir kepada besi. tolong panggilkan aku tukang urut. paling masyur di kota. aku nak pasang semula. jeriji-jeriji kaki. yang tercabut.

Ahad kali ini. dalam sejarah. terima kasih Allah.



Nak lunjur kaki panjang. sampai subuh esok.

Senja sudah pulang. aku tunggu esok.




:D