Tuesday, March 15, 2011

KISAH BOLA TERBANG



Petang tadi. aku dinner dengan those tiga princesses. sebelum bergerak. aku suruh Zully drive twin-cam aku. dia ambik kunci kereta, tekan alarm dan duduk di seat driver. aku pun masuk duduk di seat depan, dua lagi princesses duduk belakang.

tiba-tiba. seat driver tu dah habis digerakkan ke depan. tahap maksimum. tapi, kaki Zully stil tak dapat capai pedal. jadi apakah maksud disebalik itu? dua orang princesses kat belakang hanya mampu ketawa. aku pun turut berdekah. heh.

so terpaksa jugak aku drive twin-cam. menyulusuri jalan-jalan belakang sambil ketawa tentang sesuatu. tiba-tiba... BOOOOMMMM!!!! disambut dengan jeritan dari dalam kereta. aku terkesima. binatang apakah yang terbang dan terkena twin-cam aku!!!

cishhh... bola terbang dari bulan rupanya. bedebah punya kaki yang tendang bola tu. sampai kena twin-cam aku. dasar kaki bangku!!! nasib baik semua undercontrol. ingatkan dah langgar orang.

lepas makan dan bercerita panjang. kami pun pulang ke taman ilmu. aku park twin-cam di tempat istimewa biasa. tekan alarm. dan terkejut... beb, where is my plat number? nombor plat twin-cam hilang laa.

macam mana bole hilang pulak. tak kan ada orang curi. bukannya aku pasang plat bersadur emas. bukannya kereta Sultan Brunei. tapi tiga princesses tadi terus ketawa hilai. bergempita melihat plat yang hilang. yes they are chilling themselves!!!


entah-entah bola tadi tu penanggal? then curi plat nombor sebab plat nombor keta dia tertanggal?


hishhhh mintak simpang... amin!


hari ini sangat bahagia :D