Friday, March 25, 2011

KISAH KICAP SOYA



Suatu petang pulang dari kerja. kebiasaan kesemua department aku yang tak berapa ramai sgt pun. 5 orang je. singgah mamak untuk dinner awal. semuanya nak balik dan tidur terus.

Aku yang hanya memakan semangkuk sagu gula melaka time lunch. aku order keow tiow goreng. nabil pun order yang sama.

tiba masanya. order pun sampai. Lia yang duduk disebelah kanan aku share sekali. sebab banyak kot. selepas beberapa suapan...

Aku: Dita can you get me the kicap there?

Dita: (pusing ke kiri dan capai, kemudian bagi dekat aku)

Aku: (ambil dengan hairan, Lia pun melihat aksi aku)

Tiba-tiba...

Aku: You dengar ke apa I cakap tadi?

Lia: (Angguk-angguk senyum manis)

Aku & Lia: (Ketawa terbahak dan menggilai, siap gimme five lagi, sambil tengok benda yang Dita baru je bagi tadi)

Dita, Shima & Nabil: (Pandang kami dengan penuh persoalan)

Dita: what's wrong? I tak faham la.

Aku: Dita I asked for kicap not serviette lorh...

Semua gelak gempita sekali lagi.

I miss it heh :D