Friday, March 25, 2011

KISAH PERINGATAN KITA



Assalamualaikum, aiceh lain skit intro kali ne. heh :p

Bukan apa sejak akhir-akhir ni aku tengok fitnah memfitnah dah semakin menjadi-jadi di Malaysia. kau tuduh aku. aku pun tuduh kau. aku bagi bukti kau pun menafi.

apakah yang umat Islam di Malaysia cari ne? aku risau. budaya memfitnah memang wajib dielak kalau nak negara kita dirahmati Tuhan.

selak balik Al-Quran. yang mungkin ada dikalangan mereka dah lama tinggalkan. termaktub dalam kitab suci. apakah hukumnya kalau memfitnah orang.

aku takut. kalau kita terleka. asyik memfitnah orang. tiba-tiba. Allah turunkan bala kepada rakyat Malaysia. bukan saja orang yang memfitnah saje kena. semua orang orang kena jugak.

banyak lagi isu besar yang wajar kita ambik berat. negara-negara lain sibuk untuk menghulurkan bantuan kepada Jepun, mencari penyelesaian sebaran radiasi nuklear, bergelut dengan serangan dan perang, kemiskinan...

tapi kita lebih fokus pada fitnah memfitnah orang. kelakar pun ada bila tengok gelagat-gelagat masyarakat ne. kadang-kadang la.

apa yang penting? yea pandai semua :p KERJASAMA!!! tapi jangan sesekali memandang remeh terhadap Al-Quran. Samada pemimpin, yang dipimpin, guru, engineer, doctor dan siapa saja yang beragama ISLAM.

selalulah mengkaji Al-Quran. sebagai panduan dan peringatan buat kita yang kadang-kadang terleka.

nilai-nilaikan dan selamat membaca :D