Monday, April 11, 2011

KISAH KAPAL SELAM YANG KARAM



Ini yang seorang lagi. baru putus cinta. setelah hampir 2 tahun mungkin. menyelam dasar-dasar laut asmara nian indah. ceewaahh.. heh

Alhasil, tergoyang dan hampir karam kisah asmaranya. ditiupnya bangsi. untuk membuat perutusan resmi. kisah perpisahan antara dua insan. dek Rajanya disambar sang Ratu yang kuat cintanya.

Masuk hutan berburu musang
Musang mati dijerat orang
Macam mana hati tak bimbang
Ayam di sangkar disambar helang

syahadan, aku turut menerima perutusan resmi. aku turut bertitah. janganlah engkau terburu-buru. molek jika engkau bertenang dan mencintai dirimu sendiri.

Cinta itu memang fana. bukan suatu yang langka. semua manusia mengalaminya. itukan resam tamadun cinta.

laksana tiada yang melengkapi. tanpa cinta. kian dirindu kian berdarah. diutuskan pada aku. dua kali selama itu.

mahukan tabalkan aku menjadi raja. untuk bersemayam ditahkta hati. apa lagi yang beta mampu bertitah.

seperti yang aku katakan dulu. aku ada pegangan. tiada lah cinta bersama teman sahabat. kita mampu berteman saja. bukan hatta berkasih.

aku takut hilang teman. aku tidak takut akan hilangnya cinta itu. engkau mengerti omongan aku bukan?

aku pun turut merasa. malah lebih awal daripada tuan puteri. aku pun karam dihati.

Akar nibung meresap-resap
Akar mati dalam perahu
Terbakar kampung nampak berasap
Terbakar hati siapa yang tahu

resam dunia, resam bercinta. apalah sangat jikalau engkau berehat sejenak. sebelum mencari putera raja yang kacak lagi tampan lagi bergaya. jikalau ada?


heh. aman.